Kolekcjonowanie w czasach Instagrama. Jak dzielić się pasją z obserwatorami?

-

5 min. czytania

Instagram to niezwykle przydatne medium, które coraz częściej wykorzystuje się nie tylko do kolekcjonowania wspomnień, ale również do promowania swojej pasji. Wielu podróżników, artystów i kolekcjonerów dociera do swoich odbiorców właśnie z użyciem tej popularnej aplikacji. Obserwatorzy coraz częściej szukają profili, które wyróżniają się ciekawym i spójnym feedem oraz z właścicielem, który ma coś wartościowego do przekazania. Kolekcjonerstwo to jedna z niewielu ponadczasowych pasji. Jej założenia doskonale łączą się z ideą Instagrama, dlatego warto poznać kilka praktycznych porad i dzielić się swoją pasją w Internecie.

SPIS TREŚCI:

Przedstaw się

Prezentację Twojej pasji zaczniesz już w momencie wybierania zdjęcia profilowego. Wybierz zdjęcie, które najlepiej odzwierciedla zakres Twoich zainteresować oraz tematykę profilu. Zadbaj również o ciekawy opis. Postaraj się ciekawie poinformować o tym, kim jesteś, co kolekcjonujesz i dlaczego warto tu zostać. Pamiętaj, że Instagram opiera się na wzajemnych interakcjach, dlatego regularnie odwiedzaj profile osób, które mogłyby się zainteresować tym, czym dzielisz się w sieci.

Feed- na Instagramie karmisz obrazem

Feed na Instagramie to cały wizualny materiał, którym przyciąga się obserwatorów. Klucz do sukcesu tkwi jednak nie tyle w przyciągnięciu ludzi, ile w zatrzymaniu ich na stałe. W tym celu warto zaplanować strategię tworzenia profilu na Instagramie. Warto zastanowić się nad tym, co interesującego można przekazać obserwatorom. Samo prezentowanie na zdjęciach poszczególnych elementów kolekcji nie gwarantuje sukcesu. Warto zadbać o to, aby zdjęcia były nietuzinkowe i estetyczne oraz wzbogacić przekaz wizualny o ciekawe informacje. Jeżeli kolekcjonujesz medale Złota Polska, zagwarantujesz sobie pokaźną widownię dzięki relacjonowaniu podróży oraz dzięki ciekawym przedstawianiu historii miejsc, w których zdobyłeś medale.

Oryginalność i wysoka jakość

Sukces na Instagramie uzależniony jest od tego, czy dana osoba potrafi się wyróżnić. Nikt nie zainteresuje się estetycznym profilem, na którym brakuje energii i interakcji z obserwatorami. Ładne ujęcia są w stanie przyciągnąć na chwilę, ale tak naprawdę spontaniczne relacje z podróży, praktyczne porady dotyczące kolekcjonowania, czy angażujące quizy i konkursy, sprawiają, że obserwatorzy czują się częścią Twojego przedsięwzięcia. Instagram to specyficzne medium, gdzie ludzie muszą polubić Twój kontent, ale również Ciebie. Mówienie do kamery bywa trudne i peszące, ale jest to zdolność, którą można wypracować. Warto zacząć od mówiena do lustra. To pozwala na oswojenie się z poczuciem bycia obserwowanym i sprawia, że kamera przestaje peszyć. Działanie na Instastories przyciąga obserwatorów. Dziel się tym, gdzie jesteś, co polecasz i co udało Ci się osiągnąć. Stwórz własny rytuał, który zatrzyma obserwatorów. Możesz na przykład co wieczór przedstawiać mało znaną ciekawostkę o miejscu, które udało Ci się odwiedzić.

#Hasztagi #są #ważne

Zdjęcia oznaczone hasztagami cieszą się większymi zasięgami. Dobór odpowiednich hasztagów ułatwia przyciągnięcie obserwatorów zainteresowanych danym tematem. Warto używać hasztagów w kilku językach. Każde zdjęcie na Instagramie może zawierać w opisie 30 hasztagów. Najpopularniejsze z nich to: #love, #instagood, #art, #photoftheday oraz #fashion. Warto pamiętać, aby nie dodawać hasztagów na siłę i bez związku z tematyką profilu. Zwróć uwagę na # takie jak: #kolekcjoner, #pasja oraz #mycollection. Równie istotne jest tagowanie, czyli oznaczanie innych profili. Na jednym zdjęciu można oznaczyć do 20 użytkowników. Jeżeli uda Ci się odwiedzić ciekawe miejsce i zdobyć pamiątkowy medal, możesz oznaczyć oficjalny profil danego miasta lub znane osoby związane z danym obiektem. To doskonała szansa na to, żeby duże marki i znane osoby zauważyły Twoją działalność na Instagramie.

Inspiruj innych

Przedstawianie kolekcjonowania na Instagramie to nie tylko chęć podzielenia się swoim sposobem na życie, ale również tworzenie treści, które mogą zainspirować innych. Jeżeli kolekcjonujesz medale, nie bój się organizować wspólnych wycieczek śladami szlaków Złota Polska, zachęcaj do dzielenia się osiągnięciami i współpracuj z innymi pasjonatami. Bez względu na to, czy kolekcjonujesz znaczki, monety, buty czy pocztówki możesz angażować swoich obserwatorów poprzez konkursy, wymiany, czy popularne akcje pod tytułem „Instagram decyduje o moim dniu”. Pozwól, aby obserwatorzy poczuli się ważną częścią tego, co robisz i spraw, by odwiedzanie Twojego profilu sprawiało im przyjemność.

Podsumowanie

Przemyślane działania, oryginalność i systematyczność są kluczem do zyskania popularności i odniesienia sukcesu w Internecie. Ciekawe, unikatowe treści przyciągają obserwatorów i sprawiają, że wokół danego konta tworzy się zaangażowana społeczność. Warto pamiętać, że sukces w tej materii można odnieść wyłącznie dzięki prawdziwej pasji i czerpaniu przyjemności z tego, co się robi. Zakładając konto na Instagramie, warto zaplanować strategię i skupić się na jej realizacji. Dobry Instagramer działa systematycznie i angażuje swoich obserwatorów.

Może ci się spodobać również

Odbierz 2 prezenty!

Zapisz się do newslettera i dołącz do wyjątkowego grona Zdobywców Złotej Polski!

1 prezent: Medal Złota Polska z Krakowa

2 prezent: Przewodnik “Dwa dni w Krakowie”

Medal dostaniesz jednorazowo i całkowicie
za darmo przy pierwszych zakupach
w naszym sklepie online.

Przewodnik w formie e-booka dostępny do
ściągnięcia z przesłanego w mailu linka.